SKOLVAL

Idag har varit riktigt slappt, för vi hade inte svenska eftersom vi var på biblioteket och fick information. Sen hade vi bara matte ett litet tag för sen hade vi skolval..
Och den stora frågan är vad-jag-röstade-på! wow..
Jag är inte så involverad i det här politiks-ämnet, faktiskt. Men läste lite om dom olika partierna igår.
Och det fanns tre anledningar till varför jag valde Vänsterpartiet..
Dom vill skaffa ordentlig jämställdhet, och eftersom jag är tjej är det väl rätt uppenbart? , Dom tycker inte fildelning är ett problem, utan vill ta bort den lagen. Dom vill att skolorna ska ha en "vegitarisk-dag" i skolan så man kan minska köttproduktionen. Man vill också satsa mer på kollektivtrafiken och sätta in fler tåg och bussar och göra så det inte klabbar. Dessutom vill dom att de ska bli billigare att åka tåg/buss.

Dock vill dom ta bort kameraövervakning osv på arbetsplatser, till ingen nytta?.. alltså det är ju rätt korkat. & sen vill dom inte att man ska kunna kolla vem som gjort och skrivit vad på datorn eftersom det bryter mot mänskliga rättigheter.
Haha, jaj. jag visste inte vad jag skulle välja så det blev det här.

Kommentarer

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

Personlig fakta

Vem är jag?
Jo, mitt namn är Nathalie och jag skulle beskriva mig själv som väldigt sprallig, spontant och social. Jag är sexton år fyllda, snart sjutton och jag lever livet.

Vad gör jag?
Jag går mitt första år på Handel och Administationsprogrammet på Olympia i min hemstad, Helsingborg och jag trivs som en fisk i vattnet där.

Min blogg!
Här på bloggen kan du läsa mer om mig, mina dagliga äventyr, få lite tips om sköna outfits eller annat skoj.